Pretilost kod djece znatno skraćuje životni vijek

 tezina

Pretilost kod djece može znatno skratiti njihov životni vijek, pokazala je nova studija koja je pratila čak 5.000 ljudi od djetinjstva do srednjih godina.

Izvještava: Ivana Jokić

Studija je pratila oko 5.000 američkih Indijanaca od njihovog djetinjstva do srednjih godina i pokazalo se da su oni koji su bili pretili kao djeca imali dvostruko veće šanse da umru od neke bolesti prije 55. godine života, objavio je New England Journal of Medicine.

Nova studija potvrđuje dosadašnje sumnje i direktnu vezu između debljine u djetinjstvu i dugoročnih zdravstvenih komplikacija. U studiji je djeci mjeren indeks tjelesne mase (BMI), krvni tlak, kolesterol i glukoza od 11. godine života pa nadalje. Pokazalo se da su visok BMI i visoka razina glukoze najjači predznaci rane smrti.

Studija je provedena među Pima Indijancima među kojima je pretilost zastupljena u jednakom omjeru kao i kod cjelokupne američke populacije.

Pedijatar Lakshmi Atkuri smatra da kod populacije Pima Indijanaca postoje pak neki faktori zbog kojih je ove rezultate nemoguće generalizirati, kao što su niži rast i visoka stopa alkoholizma u starijoj dobi.

No autor studije Paul Franks smatra da su upravo Pime najreprezentativniji uzorak s obzirom na epidemiju pretilosti među američkom populacijom, osobito među siromašnim Latinoamerikancima i Afroamerikancima.

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.