Mliječni proizvodi smanjuju rizik od infarkta

milkproducts

Konzumiranje mliječnih proizvoda može da bude korisno za srce, pokazalo je najnovije istraživanje švedskih stručnjaka sa Univerziteta u Upsali.

Pripremio: Adnan Učambarlić

Mliječna hrana je značajan izvor zasićenih masnih kiselina, koje su dovođene u vezu sa srčanim oboljenjima. S druge strane, mliječni proizvodi bi mogli da budu i korisni za srce jer snižavaju krvni pritisak i nivo kolesterola, prenosi Reuters.

Da bi razjasnio ovu nedoumicu, tim iz Upsale je mjerio sadržaj dva biomarkera mliječne masti u krvi 444 ispitanika koji su preživjeli srčani udar i 556 zdravih ispitanika.

Ustanovljeno je da su pod manjim rizikom od srčanog udara ispitanici koji u krvi imaju najveći sadržaj biomarkera pentadekanoične i hektadekanoične kiseline, koje su indikatori nivoa konzumiranja mliječne masti.

Kod žena iz te grupe rizik od infarkta je bio manji za 26 posto, a kod muškaraca za devet posto.

Tačan mehanizam dobrog dejstva mliječnih proizvoda na srce još nije poznat, ali švedski stručnjaci napominju da su oni izvor mnogih bioaktivnih supstanci, između ostalog kalcijuma, vitamina D i kalijuma.

Neka ranija istraživanja su pokazala da konzumiranjem mliječnih proizvoda može da se doprinese povećanju nivoa tzv. “dobrog”, odnosno HDL kolesterola.

Podijeli:
  • Facebook
  • Digg
  • Google
  • E-mail this story to a friend!
  • Technorati

Ostavi komentar

Morate biti prijavljeni da ostavite komentar.